SŁÓWKO TYGODNIA

 

empollar para un examen - wkuwać do egzaminu

 

 

O naszych metodach

Siłą stosowanej przez UN POCO LOCO strategii nauczania jest jej elastyczność i eklektyzm metod.
Elastyczność polega na tym, że dla każdego Słuchacza opracowujemy program nauczania języka szyty na miarę jego potrzeb. Oznacza to, że dobieramy materiały językowe w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadały oczekiwaniom Słuchacza. Na pierwszych, próbnych i niezobowiązujących, zajęciach chcielibyśmy dowiedzieć się, dlaczego zamierzasz się uczyć lub już się uczysz języka hiszpańskiego i jakie stawiasz sobie cele. Dopiero na podstawie tych informacji i po określeniu Twojego poziomu językowego opracujemy odpowiedni program nauczania.


Cały czas śledzimy najnowsze tendencje i dokonania w zakresie nauczania języków obcych. Uczymy w sposób eklektyczny: świadomi różnych metod i technik nauczania, starannie dobieramy je do poszczególnych faz lekcji, rodzajów materiału językowego, a także potrzeb Słuchacza, jego wieku i cech osobowości.


Na koniec zdradzimy Ci cudowną receptę na skuteczną naukę języka: Dąż do zrealizowania wyznaczonego celu, pracuj systematycznie i staraj się mieć jak najczęstszy kontakt z językiem hiszpańskim. Pamiętaj, że: la práctica hace al maestro („praca czyni mistrza”).

 

 

POZIOMY I OPIS ZNAJOMOŚCI JĘZYKA WEDŁUG SKALI RADY EUROPY

Poziom Opis umiejętności Słuchacza
A1
  • Rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia oraz konstruować bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego.
  • Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczącego np: miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna, i rzeczy, które posiada, oraz odpowiadać na tego typu pytania.
  • Potrafi przedstawić siebie i innych.
  • Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.
A2
  • Rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym (np. podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy).
  • Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe.
  • Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.
B1
  • Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.
  • Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem.
  • Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są mu znane bądź go interesują.
  • Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
B2
  • Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jego specjalności.
  • Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
C1
  • Rozumie szeroki zakres trudnych tekstów, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio.
  • Potrafi wypowiadać się płynnie, spontanicznie, bez większego trudu znajdując właściwe sformułowania.
  • Swobodnie posługuje się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych.
  • Potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe, wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące złożonych problemów.
C2
  • Z łatwością rozumie praktycznie wszystko, co usłyszy lub przeczyta.
  • Potrafi streszczać informacje pochodzące z różnych źródeł pisanych lub mówionych, w spójny sposób odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaśnienia.
  • Potrafi wyrażać swoje myśli płynnie, spontanicznie i precyzyjnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeniowe nawet w bardziej złożonych wypowiedziach.

 

newsletter